Helder formuleren

    Eenvoudig verwoorden is voor slimmeriken

    Hou het lekker simpel

    Krijgt u het gezegd in één woord? Zeg het dan ook in één woord. En kies dat woord zorgvuldig. Geen moeilijke vakterm als uw lezer die niet kent. Liever een variant die precies aansluit bij zijn leefwereld en woordenschat. Met een heldere tekst komt uw boodschap écht en overtuigend bij uw doelgroep.

    Schrijf sneller
    Doorloop heldere stappenplannen met gebruiksklare schrijfprincipes. Zó schrijft u sneller overtuigende bedrijfsteksten.

    Schrijf u in de spotlights
    U bent al super creatief. Nu alleen nog uw schrijfproces ‘lean and mean’ maken. En u bent meteen hét schrijfidool van uw collega’s.

    Volg het stappenplan
    Correct, efficiënt en meetbaar succesvol: leer uw succesrecept duurzaam toepassen. En herhaal het in ál uw teksten.

    Vraag uw offerte aan Stijn
    Klaar om sneller overtuigende bedrijfsteksten te schrijven? Bel naar Stijn op het nummer +32 495 64 34 94. En bespreek samen hoe u vlotter leert verwoorden.

    Leer helder formuleren en scoor bij uw doelgroep

    Tijdens een (verkoops)gesprek komt u heel vlot uit uw woorden. Maar als de klant vraagt om de essentie nog even te mailen, dan gaan de poppen aan het dansen. Er verschijnt een waas voor uw ogen. En de schrik slaat om uw schrijfhart. “Als het op papier staat, gaat het er toch om spannen. Dat zien de mensen voor eeuwig en altijd.” En toch ligt uw succes ook dan in … eenvoud.

    Opgelet: ‘eenvoudig’ betekent niet ‘simplistisch’. Daarmee zou u de lezer totaal onderschatten. En dat is niet de bedoeling. ‘Eenvoudig’ heeft alles te maken met transparantie. Een boodschap helder verwoorden lukt alleen dankzij een verfijnde schrijfvaardigheid en een strak uitgevoerd denkproces. Twee elementen die u gedetailleerd leert kennen tijdens uw schrijftraining.

    Een politicus die om de vijf voet met een Latijns citaat komt aanzetten … dat is zó passé. Want bij elk citaat had hij een kruiwagen vol vertaling nodig. Anders bleef zijn doelpubliek in het duister over de inhoud van zijn boodschap. Gevolg? Hij stopte met die cryptische spreuken. Tenzij hij in de toekomst nog eens afspraak heeft met de geschiedenis. Geheid dat hij er dan nog wel eens eentje uit zijn mouw tovert.

    Dat gerespecteerde organisaties ‘awards’ geven aan bedrijven die helder formuleren … dat spreekt toch boekdelen, niet?

    Leer uw lezer doorgronden. Weet wat hij apprecieert en hoe ver u kunt gaan op het vlak van woordkeuzen. Leer uw stijl, inhoud en taalgebruik precies afstemmen op dat van uw lezer. Zó komt u heel dicht op zijn huid zitten. En het is alleen daar dat uw grondig doordachte boodschap blijft ‘plakken’.



    Schrijftrainer.be gebruikt cookies om het u gemakkelijker te maken.
    Meer informatie

    De cookie-instellingen op deze website staan op 'cookies toestaan' om u de beste surfervaring te garanderen. Klik op 'Accepteren' en surf comfortabel verder. Of ... verander uw cookie-instellingen waardoor u mogelijk minder snel dé oplossingen voor overtuigende bedrijfsteksten vindt.

    Sluiten