DISC: hoe rood, geel, groen en blauw bent u?

150 150 Rik van Panteringhem

Iedere kleur zijn deur

Iedereen leerde ooit een tekst schrijven via een inleiding, een middenstuk en een besluit. Ideaal. Want daarmee hebt u meteen al drie vierde van een ultiem copystramien. Want … een inleiding geeft per definitie de essentie van uw boodschap. Ideaal voor de ongeduldige, ‘rode’ lezer die meteen de essentie wil. Daaronder is er plaats voor een ‘gele’ kolom. Waarin u de persoonlijke voordelen showt. Met daarnaast een ‘blauwe’ kolom voor de facts and figures. Om tot slot te eindigen met een ‘groene’ slotalinea waarin u persoonlijke contactgegevens aanreikt. Cruciaal voor de tevredenheid van uw loyale, ‘groene’ klanten.

Ontdek met deze reeks van veertig vragen welke kleur u maximaal leesrendement oplevert.

Rik van Panteringhem
AUTHOR

Rik van Panteringhem

U lokaliseert een communicatie-uitdaging en u definieert een bijbehorende tekstoplossing. Volg de kortste weg tussen die twee punten. Ik geef u advies waarmee u resultaten boekt. Kort, kernachtig én onderbouwd: overtuig úw doelgroep met scherpe teksten die meteen ter zake komen. Verleg uw limieten en bereik meer.

All stories by: Rik van Panteringhem