DISC: hoe rood, geel, groen en blauw bent u?

150 150 Rik van Panteringhem

Iedere kleur zijn deur

Iedereen leerde ooit een tekst schrijven via een inleiding, een middenstuk en een besluit. Ideaal. Want daarmee hebt u meteen al drie vierde van een ultiem copystramien. Want … een inleiding geeft per definitie de essentie van uw boodschap. Ideaal voor de ongeduldige, ‘rode’ lezer die meteen de essentie wil. Daaronder is er plaats voor een ‘gele’ kolom. Waarin u de persoonlijke voordelen showt. Met daarnaast een ‘blauwe’ kolom voor de facts and figures. Om tot slot te eindigen met een ‘groene’ slotalinea waarin u persoonlijke contactgegevens aanreikt. Cruciaal voor de tevredenheid van uw loyale, ‘groene’ klanten.

Ontdek met deze reeks van veertig vragen welke kleur u maximaal leesrendement oplevert.

Inloggen = écht communiceren

“Oh, neen, ze vragen mijn naam en adres. Da’s zeker om te spammen.” Niet dus. Uw gegevens dienen alleen om uw leerrendement te maximaliseren. Elkaar beter leren kennen, garandeert dat we nog beter inspelen op úw verwachtingspatroon. En daarmee start elke succesvolle communicatie.

Rik van Panteringhem
Author

Rik van Panteringhem

Ik geef u schrijfadvies en u boekt resultaten. Kort, kernachtig én onderbouwd: overtuig úw lezer met scherpe teksten die meteen ter zake komen. Verleg uw limieten en bereik meer.

All stories by: Rik van Panteringhem