DISC: hoe rood, geel, groen en blauw bent u?

150 150 Rik van Panteringhem
  • 0

Iedere kleur zijn deur

Iedereen leerde ooit een tekst schrijven via een inleiding, een middenstuk en een besluit. Ideaal. Want daarmee hebt u meteen al drie vierde van een ultiem copystramien. Want … een inleiding geeft per definitie de essentie van uw boodschap. Ideaal voor de ongeduldige, ‘rode’ lezer die meteen de essentie wil. Daaronder is er plaats voor een ‘gele’ kolom. Waarin u de persoonlijke voordelen showt. Met daarnaast een ‘blauwe’ kolom voor de facts and figures. Om tot slot te eindigen met een ‘groene’ slotalinea waarin u persoonlijke contactgegevens aanreikt. Cruciaal voor de tevredenheid van uw loyale, ‘groene’ klanten.

Ontdek met deze reeks van veertig vragen welke kleur u maximaal leesrendement oplevert.

Rik van Panteringhem
AUTHOR

Rik van Panteringhem

U lokaliseert een communicatie-uitdaging en u definieert een bijbehorende tekstoplossing. Volg de kortste weg tussen die twee punten. Ik geef u advies waarmee u resultaten boekt. Kort, kernachtig én onderbouwd: overtuig úw doelgroep met scherpe teksten die meteen ter zake komen. Verleg uw limieten en bereik meer.

All stories by: Rik van Panteringhem

Leave a Reply

Your email address will not be published.



Schrijftrainer.be gebruikt cookies om het u gemakkelijker te maken.
Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op 'cookies toestaan' om u de beste surfervaring te garanderen. Klik op 'Accepteren' en surf comfortabel verder. Of ... verander uw cookie-instellingen waardoor u mogelijk minder snel dé oplossingen voor overtuigende bedrijfsteksten vindt.

Sluiten