Blauw = correct

Eerst denken dan doen
Schrijfproces = denken + intikken

Glashelder stappenplan

Een succesvolle tekst is áltijd het resultaat van twee afzonderlijke stappen. Eerst ‘analytisch nadenken’. En pas als dat helemaal klaar is, dan komt ‘creatief verwoorden’. Niks mis mee. Maar … die twee fases tegelijk doorlopen, is om moeilijkheden vragen. Deel uw schrijfproces op: dé manier om sneller een overtuigende bedrijfstekst te schrijven.

“Wat is dat eigenlijk … een copywriter?”
1024 683 Bernard Lencolure

Een copywriter schrijft teksten in opdracht van een bedrijf of een organisatie. Om de specifieke lezer te overtuigen een vooraf bepaalde opdracht uit te voeren door het exacte verwachtingspatroon te beantwoorden met ultieme lezersvoordelen. Haal daarvoor inspiratie bij een journalist en een auteur. Met hun vaardigheden vergroot je jouw copy-succes.

Vermijd dubbele ontkenning
1024 699 Bernard Lencolure

Een negatieve boodschap decoderen kost meer leesebnergie. Vervang daarom dubbele ontkenningen zoals ‘niet ongebruikelijk’ met ‘komt vaak voor’. Uw lezer is u dankbaar. En u oogst méér rendement.

passieve zinnen
Vermijd passieve zinnen
1024 683 Bernard Lencolure

Passieve zinnen: grammaticaal is er niets mis mee. Integendeel, perfect legaal volgens de taalpolitie! Maar uw lezer heeft liever actieve zinnen. Omdat die veel dichter…

Vermijd ouderwetse woorden
1024 683 Bernard Lencolure

Grammaticaal is er niets mis met ouderwetse woorden. Maar die wegen wel op uw bedrijfsimago. Dynamische uitstraling? Overtuig met moderne taal! Originele tekst: Het toezicht over de…