Interne communicatie

Klanten werven en overtuigen om voor je producten of diensten te kiezen, is maar het begin. Daarna heb je een gemotiveerd team nodig om de productie te draaien of de support te bieden. En daarvoor heb je de origineelste vorm van interne communicatie nodig, toch. Mails, uitnodigingen, verslagen, personeelsmagazines en nieuwsupdates: hou rekening met het verwachtingspatroon van je collega’s dankzij je DISC-analyse. Met je doordachte communicatiestijl smeed je een ijzersterk team.

interne communicatie
Kies voor interne communicatie die je team verbindt om gemotiveerd aan jullie business-dromen te werken.
Photographer: Headway | Source: Unsplash

Interne communicatie is gemakkelijk

“Dus … met interne communicatie geef je een karakter aan je organisatie of bedrijf?” Inderdaad, meer is het niet. Zoals je vrienden consequent volgens hún persoonlijkheid ideeën en indrukken meedelen, loont het om volgens jullie bedrijfskarakter te communiceren. Maar … het blijkt in de praktijk toch een klus te zijn. Kies daarom voor een beproefde houvast via een helder stappenplan.

In vijf stappen naar jouw (interne communicatie)succes

Trakteer jezelf op een heldere, interactieve en amusante schrijftraining over interne communicatie. Daarmee vind je vaste grond onder je schrijversvoeten. Daarvoor doorlopen we samen de vijf etappes in het beproefde stappenplan:

  1. Wie is je lezer? Laat je collega kleur bekennen
  2. Assertief rood: samen resultaten boeken
  3. Enthousiast geel: samen fun beleven
  4. Empathisch groen: samen medeleven genereren
  5. Logisch blauw: samen procedures bepalen

Kies je voor een (virtuele) opvolging? Dan kan je een nieuwe tekst voorbereiden, uitwerken en doorsturen. Na de analyse bespreken we samen waar en hoe je de blog nog meer doet renderen.

Maximaliseer je copywritingrendement dankzij DISC-persoonlijkheidsprofielen

DISC = je copy-booster

Elk handboek over copywriting adviseert je de doelgroep te segmenteren in subdoelgroepen — dus ook als je gaat bloggen. Maar hoe doe je dat concreet? Via leeftijd of geslacht? Vaak is zo een opdeling totaal arbitrair. Maar er is een alternatief dat áltijd resultaat garandeert: DISC of een van de alternatieven zoals MBTI, Facet5 of Insights. Leer in de workshop copywriting om bewust in te spelen op de dominante karakterkenmerken van je doelgroep. Zo maak je gegarandeerd dé strategische keuzes die leiden naar jouw communicatiewinst.

Tevreden klanten dankzij interne communicatie

Werkt die aanpak? Ja! Al honderden tevreden deelnemers haalden er hún voordeel uit. Volg hun voorbeeld en de Schrijftrainer maakt ook van u een opgetogen copywriter.

  • Jouw schrijftrainer = copywriter Je leert van een professionele copywriter mét ervaring. Ontdek hoe je een doelgroep overtuigt – zoals een professionele tekstschrijver dat doet.
  • Maximale herkenbaarheid Jouw teksten dienen als voorbeeldmateriaal. Dat vergroot de herkenbaarheid en de onmiddellijke bruikbaarheid.
  • Indrukwekkende leercurve De schrijftraining biedt de deelnemer zoveel mogelijk oefenmomenten: de training is een combinatie van luisteren, bespreken én doen.

Prijs ’Interne communicatie’: 690,00 euro (excl. btw)

  • Volledige dag van 9 tot 17 uur
  • Op basis van een voorbeeldtekst (1 A4) die je vooraf instuurt
  • De opleidingen komen via Idearté in aanmerking voor de Kmo-portefeuille. Handig: zo krijg je tot 30% subsidie voor je schrijftraining.

Interne communicatie met jouw team

Wil je samen met je collega’s aan de slag? Slim! Neem zeker contact op. Dan bepalen we samen de belangrijkste leerlijnen voor jouw team. Op basis daarvan krijg je een heldere offerte en een aantrekkelijke project-offerte.

> Mail je trainingsvraag

Krijg gebruiksklare antwoorden

Heb je vragen of opmerkingen over de workshop copywriting? Bel naar Stijn Verdickt op het nummer 0495 64 34 94. Hij geeft je graag uitleg bij elk trainingsdetail. Zo weet je precies hoe we samen jouw schrijfrendement optimaliseren.