Notuleren en leesbare verslagen schrijven

1024 682 Overtuigende copywriting

Notuleren en leesbare verslagen schrijven is meestal een taakje dat je zo lang mogelijk afhoudt. Nochtans is er een gebruiksklare houvast waarmee je sneller een verslag schrijft dat je collega’s wél lezen. Geef daarbij het leesinitiatief aan de lezer door verschillende leesparcours aan te bieden. Hou daarvoor rekening met het verwachtingspatroon van je lezer dankzij je DISC-analyse. Zo maak je van elk verslag een waardevol werkinstrument.

Notuleren en leesbare verslagen schrijven
Notuleren en leesbare verslagen schrijven
Photographer: Dylan Gillis | Source: Unsplash

Notuleren en leesbare verslagen schrijven is gemakkelijk

“Dus … de uitdaging zit hem erin om duidelijke richtingaanwijzers in je verslag te verwerken?” Inderdaad, meer is het niet. Tijdens notuleren en leesbare verslagen schrijven leer je hoe je met één verslag tegemoet komt aan verschillende verwachtingen — van lezers die alleen naar de essentie of de menselijke impact vragen tot de lezers die zoeken naar de innovatieve factor of de logische ontwikkelingslijn. Kies daarom voor een beproefde houvast via een helder stappenplan.

In vijf stappen naar jouw (verslag)succes

Trakteer jezelf op een heldere, interactieve en amusante schrijftraining notuleren en leesbare verslagen schrijven. Daarmee vind je vaste grond onder je schrijversvoeten. Daarvoor doorlopen we samen de vijf etappes in het beproefde stappenplan:

  1. Ieder zijn verslag
  2. Kadreren = voorbereiden
  3. Scherpstellen = notuleren
  4. Photoshoppen = uitschrijven
  5. Inlijsten = (mee)delen

Kies je voor een (virtuele) opvolging? Dan kan je een nieuwe tekst voorbereiden, uitwerken en doorsturen. Na de analyse bespreken we samen waar en hoe je de blog nog meer doet renderen.

Maximaliseer je copywritingrendement dankzij DISC-persoonlijkheidsprofielen

DISC = je copy-booster

Elk handboek over copywriting adviseert je de doelgroep te segmenteren in subdoelgroepen — dus ook als je gaat bloggen. Maar hoe doe je dat concreet? Via leeftijd of geslacht? Vaak is zo een opdeling totaal arbitrair. Maar er is een alternatief dat áltijd resultaat garandeert: DISC of een van de alternatieven zoals MBTI, Facet5 of Insights. Leer in de workshop copywriting om bewust in te spelen op de dominante karakterkenmerken van je doelgroep. Zo maak je gegarandeerd dé strategische keuzes die leiden naar jouw communicatiewinst.

Tevreden klanten die efficiënt notuleren en leesbare verslagen schrijven

Werkt die aanpak? Ja! Al honderden tevreden deelnemers haalden er hún voordeel uit. Volg hun voorbeeld en de Schrijftrainer maakt ook van u een opgetogen copywriter.

  • Jouw schrijftrainer = copywriter Je leert van een professionele copywriter mét ervaring. Ontdek hoe je een doelgroep overtuigt – zoals een professionele tekstschrijver dat doet.
  • Maximale herkenbaarheid Jouw teksten dienen als voorbeeldmateriaal. Dat vergroot de herkenbaarheid en de onmiddellijke bruikbaarheid.
  • Indrukwekkende leercurve De schrijftraining biedt de deelnemer zoveel mogelijk oefenmomenten: de training is een combinatie van luisteren, bespreken én doen.

Prijs ’Notuleren en leesbare verslagen schrijven’: 690,00 euro (excl. btw)

  • Volledige dag van 9 tot 17 uur
  • Op basis van een voorbeeldtekst (1 A4) die je vooraf instuurt

Notuleren en leesbare verslagen schrijven met jouw team

Wil je samen met je collega’s aan de slag? Slim! Neem zeker contact op. Dan bepalen we samen de belangrijkste leerlijnen voor jouw team. Op basis daarvan krijg je een heldere offerte en een aantrekkelijke project-offerte.

> Mail je trainingsvraag

Krijg gebruiksklare antwoorden

Heb je vragen of opmerkingen over de workshop copywriting? Bel naar Stijn Verdickt op het nummer 0495 64 34 94. Hij geeft je graag uitleg bij elk trainingsdetail. Zo weet je precies hoe we samen jouw schrijfrendement optimaliseren.