Klantvriendelijke brieven en e-mails schrijven

De kans is groot dat je templates heb voor de brieven en mails die je in jouw bedrijf moet schrijven. Dat is slim, want daarmee bespaar je een hoop tijd. Maar zijn die typebrieven en -mails nog van deze tijd? En … vertrekken ze vanuit de klantenvoordelen? Want dat is essentieel als je klantvriendelijke brieven en e-mails wil schrijven. Om te weten wat daarbij de relevante voordelen zijn, hou je best rekening met het verwachtingspatroon van je lezer uit je DISC-analyse. Dan voelen lezers zich betrokken en dan oogst je effectief de reactie die je van ze hoopt te krijgen.

Klantvriendelijke brieven en e-mails schrijven
Photographer: Justin Morgan | Source: Unsplash

Klantvriendelijke brieven en e-mails schrijven is gemakkelijk

“Dus … standaardbrieven en -mails zijn een aanrader, zolang ze vertrekken vanuit een duidelijke doelgroepprofilering en naar een heldere doelstelling toewerken?” Inderdaad, meer is het niet. Maar het blijkt in de praktijk toch een klus te zijn. Kies daarom voor een beproefde houvast via een helder stappenplan. Want overtuigend schrijven, kost tijd. En dan wil je die tijdsinvestering laten renderen, toch?

In vijf stappen naar jouw (brief- en mail)succes

Trakteer jezelf op een heldere, interactieve en amusante schrijftraining over klantvriendelijke brieven en e-mails schrijven. Daarmee vind je vaste grond onder je schrijversvoeten. Daarvoor doorlopen we samen de vijf etappes in het beproefde stappenplan:

  1. Wat is klantvriendelijk?
  2. Brief versus e-mail
  3. Positieve boodschap
  4. Negatieve boodschap
  5. Vlotte formulering

Kies je voor een (virtuele) opvolging? Dan kan je een nieuwe tekst voorbereiden, uitwerken en doorsturen. Na de analyse bespreken we samen waar en hoe je de blog nog meer doet renderen.

Maximaliseer je copywritingrendement dankzij DISC-persoonlijkheidsprofielen

DISC = je copy-booster

Elk handboek over copywriting adviseert je de doelgroep te segmenteren in subdoelgroepen — dus ook als je gaat bloggen. Maar hoe doe je dat concreet? Via leeftijd of geslacht? Vaak is zo een opdeling totaal arbitrair. Maar er is een alternatief dat áltijd resultaat garandeert: DISC of een van de alternatieven zoals MBTI, Facet5 of Insights. Leer in de workshop copywriting om bewust in te spelen op de dominante karakterkenmerken van je doelgroep. Zo maak je gegarandeerd dé strategische keuzes die leiden naar jouw communicatiewinst.

Tevreden klanten die klantvriendelijke brieven en e-mails leerden schrijven

Werkt die aanpak? Ja! Al honderden tevreden deelnemers haalden er hún voordeel uit. Volg hun voorbeeld en de Schrijftrainer maakt ook van u een opgetogen copywriter.

  • Jouw schrijftrainer = copywriter Je leert van een professionele copywriter mét ervaring. Ontdek hoe je een doelgroep overtuigt – zoals een professionele tekstschrijver dat doet.
  • Maximale herkenbaarheid Jouw teksten dienen als voorbeeldmateriaal. Dat vergroot de herkenbaarheid en de onmiddellijke bruikbaarheid.
  • Indrukwekkende leercurve De schrijftraining biedt de deelnemer zoveel mogelijk oefenmomenten: de training is een combinatie van luisteren, bespreken én doen.

Prijs ’Klantvriendelijke brieven en e-mails schrijven’: 690,00 euro (excl. btw)

  • Volledige dag van 9 tot 17 uur
  • Op basis van een voorbeeldtekst (1 A4) die je vooraf instuurt
  • De opleidingen komen via Idearté in aanmerking voor de Kmo-portefeuille. Handig: zo krijg je tot 30% subsidie voor je schrijftraining.

Efficiënter bloggen met jouw team

Wil je samen met je collega’s aan de slag? Slim! Neem zeker contact op. Dan bepalen we samen de belangrijkste leerlijnen voor jouw team. Op basis daarvan krijg je een heldere offerte en een aantrekkelijke project-offerte.

> Mail je trainingsvraag

Krijg gebruiksklare antwoorden

Heb je vragen of opmerkingen over de workshop copywriting? Bel naar Stijn Verdickt op het nummer 0495 64 34 94. Hij geeft je graag uitleg bij elk trainingsdetail. Zo weet je precies hoe we samen jouw schrijfrendement optimaliseren.