Schrijven voor internet en social media

Over webteksten schrijven heeft iedereen wel goede raad te geef. En jij maar proberen om al die tips te onthouden om ze daarna toe te passen in je tekst. Het gevolg? Een immense drempel die je schrijfplezier de nek omwringt nog voor je aan een toetsenbord zit. Doe jezelf een plezier en kies voor een aanpak waarmee je voortbouwt op het verwachtingspatroon van je lezer dankzij je DISC-analyse. Dat in combinatie met een gezonde kijk op SEO is jouw kortste weg naar online overtuiging.

webteksten schrijven
Er zijn 5 miljard internetgebruikers. Hoe overtuig je jouw subdoelgroep daaruit? Door 'gekleurde' webteksten te schrijven vanuit DISC-verwachtingen.
Photographer: KOBU Agency | Source: Unsplash

Webteksten schrijven is géén hogere wiskunde

“Schrijven voor internet en zeker voor social media is voor de jonge snotters.” Niet dus. Iedereen kan meer rendement uit zijn schrijfinspanning halen. Hoe? Volg het heldere stappenplan waarmee je schrijft vanuit het maximale respect voor het verwachtingspatroon van je lezer. Dát is het geheim van een ‘geboren copywriter’.

Volg vijf stepstones naar uw (tekst)succes

Trakteer jezelf op een heldere, interactieve en amusante schrijftraining webteksten schrijven waarmee je vaste grond onder je schrijversvoeten vindt. Daarvoor doorlopen we samen de vijf etappes in het beproefde stappenplan:

  1. Decodeer hét verwachtingspatroon
  2. RCO (Reader’s Comfort Optimization)
  3. Heldere structuur
  4. Efficiënte ophanghaakjes
  5. Verrassende aandachtsboosters

Kies je voor een extra dag? Dan ontdekken we samen hoe je doelgericht schrijft voor vier verschillende sociale media: Facebook/Instagram, Twitter, LinkedIn en … je (bedrijfs)blog.

Maximaliseer je copywritingrendement dankzij DISC-persoonlijkheidsprofielen

DISC = je copy-booster

Elk handboek over copywriting adviseert je de doelgroep te segmenteren in subdoelgroepen. Maar hoe doe je dat concreet? Via leeftijd of geslacht? Vaak is zo een opdeling totaal arbitrair. Maar er is een alternatief dat áltijd resultaat garandeert: DISC of een van de alternatieven zoals MBTI, Facet5 of Insights. Leer in de workshop copywriting om bewust in te spelen op de dominante karakterkenmerken van je doelgroep. Zo maak je gegarandeerd dé strategische keuzes die leiden naar jouw communicatiewinst.

Tevreden klanten die webteksten leerden schrijven

Werkt die aanpak? Ja! Al honderden tevreden deelnemers haalden er hún voordeel uit. Volg hun voorbeeld en de Schrijftrainer maakt ook van u een opgetogen copywriter.

  • Jouw schrijftrainer = copywriter
    Je leert van een professionele copywriter mét ervaring. Ontdek hoe je een doelgroep overtuigt – zoals een professionele tekstschrijver dat doet.
  • Maximale herkenbaarheid
    Jouw teksten dienen als voorbeeldmateriaal. Dat vergroot de herkenbaarheid en de onmiddellijke bruikbaarheid.
  • Indrukwekkende leercurve
    De schrijftraining biedt de deelnemer zoveel mogelijk oefenmomenten: de training is een combinatie van luisteren, bespreken én doen.

Prijs ’webteksten schrijven’: 690,00 euro (excl. btw)

  • Volledige dag van 9 tot 17 uur
  • Op basis van een voorbeeldtekst (1 A4) die je vooraf instuurt
  • De opleidingen komen via Idearté in aanmerking voor de Kmo-portefeuille. Handig: zo krijg je tot 30% subsidie voor je schrijftraining.

Efficiënter webteksten schrijven met jouw team

Wil je samen met je collega’s aan de slag? Slim! Neem zeker contact op. Dan bepalen we samen de belangrijkste leerlijnen voor jouw team. Op basis daarvan krijg je een heldere offerte en een aantrekkelijke project-offerte.

> Mail je trainingsvraag

Krijg gebruiksklare antwoorden

Heb je vragen of opmerkingen over de workshop copywriting? Bel naar Stijn Verdickt op het nummer 0495 64 34 94. Hij geeft je graag uitleg bij elk trainingsdetail. Zo weet je precies hoe we samen jouw schrijfrendement optimaliseren.